piątek, 22 stycznia 2016

Jak wiele nas łączy! /Złączeni/


Książka o pracą lekarzy w tle? Jeśli dobrze sięgam pamięci nie przeczytałam takich zbyt wiele, a w końcu, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za dwa lata będę już na studiach lekarskich. To właśnie ta tematyka zachęciła mnie do przeczytania "Złączonych". I pod tym względem jestem z tej książki bardzo zadowolona.

Do szpitala w Seattle trafia kobieta w bardzo ciężkim stanie. Jest ofiarą wypadku, którego sprawca uciekł z miejsca zdarzenia. Lekarze walczą o życie poszkodowanej i próbują ustalić jej tożsamość. Mimo poszukiwań i rozgłosu w mediach, nie zjawia się żaden bliski kobiety. Bardzo przejęta losem pacjentki, której nikt nie szuka i nie współczuje, jest Charlotte, która otacza nieznajomą szczególną opieką.

Fabuła książki od samego początku mnie zainteresowała. Przez niektóre rozdziały było mi bardzo ciężko przebrnąć, bo czasem akcja się dłużyła i była nużąca. "Złączeni" poruszają naprawdę istotną tematykę, lecz wydaje mi się, że Carol Cassella nie zawsze w pełni wykorzystała potencjał tej książki. Po przełomowym momencie fabuły czyta się już decydowanie przyjemniej.

Ta powieść pod względem fabuły czasami mnie zawodziła, lecz w pełni jestem zadowolona z ukazania tematyki medycznej. Widać, że autorka włożyła wiele pracy w przygotowanie się do napisania tej książki. Musiała zebrać materiały, rozmawiać ze specjalistami, czytać publikacje związane z medycyną...



Praca lekarza jest pełna trudów i decyzji, które musi podejmować. A decydowanie o życiu innej osoby niezmiernie trudne zadanie, a lekarz też jest tylko człowiekiem. I za tym idzie najważniejsze przesłanie tej historii - na każdego z nas czekają trudne wybory, które będą miały wpływ zarówna na nasze życia jak i innych ludzi.

Może potencjał książki nie został do końca wykorzystany i brakowało mi czegoś, co poruszyłoby moją duszę. Mimo tego warto przeczytać tę powieść, żeby zastanowić się, co takiego chciała nam przekazać autorka albo żeby odkryć zagadkę, która kryje się pod tytułem powieści. "Złączeni" na pewno znajdą swoje miłośniczki, bo mimo kilku minusów to dobra, kobieca i nietuzinkowa pozycja.

"Złączeni" Carol Cassella, wydawnictwo Prószyński i S-ka
Za książkę bardzo dziękuję wydawnictwu! 

2 komentarze: